Otrokovice - Oficiální stránky města


Vyhledávání


Městská policie Otrokovice Městská policie Otrokovice
Městská policie Otrokovice Městská policie Otrokovice
Městská policie Otrokovice Městská policie Otrokovice
Městská policie Otrokovice Městská policie Otrokovice

Cesta: Titulní stránka > Městská policie > O nás > Historie a současnost městské policie


Historie a současnost městské policie

 
Městská policie Otrokovice byla zřízena v srpnu 1991 obecně závaznou vyhláškou. Prvním velitelem a zakládajícím členem byl Mgr. Cyril Halámek. Městská policie Otrokovice začala pracovat s osmi pracovníky – strážníky. Rozložení směn bylo nepravidelné a vycházelo z potřeb města 
k zajištění veřejného pořádku, k ochraně a bezpečnosti osob a majetku, dohledu na dodržování pravidel občanského soužití, dohledu na dodržování obecně závazných vyhlášek a nařízení obce apod. Vzhledem k potřebám zvýšit četnost směn, byl navýšen počet strážníků na šestnáct, a to od ledna roku 1992. Technika odpovídala tehdejším standardům. Vozidlo bylo pouze jedno (Škoda 105). Strážníci měli k dispozici tři přenosné radiostanice, služební zbraně, donucovací prostředky. Nebyly počítače ani jiná technika. V průběhu tohoto roku se ukázal počet strážníků jako nedostatečný a vedení městské policie navrhlo rozložení směn tak, aby byli strážníci k dispozici 24 hodin denně, tedy nepřetržitý provoz. K zabezpečení tohoto systému služeb bylo potřeba navýšení počtu strážníků na dvacet. Postupně se podařilo ve výběrovém řízení vybrat požadovaný počet uchazečů (v listopadu 1992, lednu 1993 a září 1993), kteří se po získání Osvědčení odborné způsobilosti stali strážníky. Od září 1993 tedy má Městská policie Otrokovice 22 strážníků a je zajištěn nepřetržitý provoz. 
Historie Městské policie OtrokoviceV roce 1997 strážníci pomáhali při povodni na území města Otrokovice, zajišťovali evakuaci osob, pomáhali při rozdělování humanitární pomoci, střežili sklady humanitární pomoci ve spolupráci s armádou ČR, střežili prostory a budovy v evakuované oblasti. Vzhledem k době trvání mimořádné události, dlouhotrvajícím likvidačním pracím po mimořádné události (10. července po dobu jednoho měsíce) a nedostatku strážníků byla požádána o spolupráci městská policie Zlín a Brno. 
V letech 2003 až 2013 bylo realizováno osm programů prevence kriminality, kdy byl ve čtyřech etapách zřízen městský kamerový a dohlížecí systém ve spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR v programu Partnerství. V současné době je na území města umístěno 11 kamerových bodů a tak vznikly tři „bezpečné zóny“. Další preventivní programy se týkaly umístění kamer a GPS do služebních vozidel městské policie, pořízení preventivního radaru na měření rychlosti vozidel a pořízení mobilních kamer pro strážníky. Ve spolupráci s odborem krizového řízení byl vybudován Integrovaný varovný a výstražný systém. Další spolupráce byla s odborem sociálním při zřízení tísňových tlačítek pro seniory. Vzhledem k častým stížnostem občanů na rušení nočního klidu, byl zakoupen kalibrovaný hlukoměr, kterým jsou pořizovány měření jako podpůrný důkazní prostředek pro správní řízení. Pro lepší mobilitu pěší hlídky byly zakoupeny dvě jízdní elektrokola, které hlídky využívají převážně v jarních a letních měsících. V roce 2015 byla zřízena bezplatná linka pro tísňová volání číslo 156.

 

Kontext

Umístění: Menu > Mapa stránek > Městská policie > O nás > Historie a současnost městské policie

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Kalendář akcí

 

<< Září 2017 >>

PoÚtStČtSoNe
35. týden28293031123
36. týden45678910
37. týden11121314151617
38. týden18192021222324
39. týden2526272829301
40. týden2345678

Další akce


 
 

Hlavní nabídka sekce

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

Zpět na začátek stránky

web & design , redakční systém