Otrokovice - Oficiální stránky města

Cesta: Titulní stránka

Přechod Chřibů

Rzcestí u Mrazíka

Pro zdatné turisty a trempy jsme připravili dvoudenní výlet hřebenem hřibů, který nás zavede ke dvěma zříceninám a sedmeru skal.

Začínáme na autobusové zastávce v Koryčanech. Na tomto místě se rozchází modrá a zelená turisticky značená cesta. Pokud se vydáme po modré, výlet si asi o 7 km zkrátíme, ale zase přijdeme o jednu zříceninu a dvě skaliska. Proto se vydáváme po zelené. Značka nás vede chvílemi po lesní cestě a chvílemi po lesní pěšině. Po nějakých dvaceti minutách vystupujeme z lesa a před námi se objeví velká louka s chatou Vršava. K západu se nám otevírají za jasného počasí krásné pohledy na Ždánický les. Pokračujeme zvětšujícím se stoupáním až k odbočce na zříceninu hradu Cimburk. Po prozkoumání zříceniny a výhledech na koryčanskou vodní nádrž sejdeme žlutou značkou k Paní studýnce, kde můžeme doplnit zásobu pitné vody. Když ještě sejdeme o sto metrů dál, narazíme na asfaltovou lesní cestu, té se ale vyhneme a přejdeme na červenou značku prudce do leva a vyjdeme ke skále Kozel. Po dalších dvou stech metrech se opět vrátíme u studánky U Mísy na naši zelenou značku, ze které jsme odbočili. Kdo chce, může se ještě zajít podívat po červené na skalisko Kazatelna.
Po malém dobrodružství se značkami pokračujeme sestupem na asfaltovou cestu z Koryčan a po ní do Skelné Huti. Tam se zelená značka prudce stáčí doleva, jakobychom se vraceli, a po dvou stech metrech vcházíme do Smutného žlebu, který nás vyvede až k turistické křižovatce pod Stříleckým hradem Barchanec. Odbočíme na modrou značku a ze Stříleckého hradu obhlédneme městečko Střílky a obec Zástřizly. Poté pokračujeme dále po modré turisticky značené cestě kolem vrcholu Malé jiviny a přejdeme hlavní silnici z Uherského Hradiště do Brna. Tady si můžeme odpočinout v motorestu Samota, který nabízí kvalitní občerstvení. V tuto chvíli máme za sebou přibližně 16 kilometrů. Modrá značka nás poté povede po hranici uherskohradišťského a kroměřížského okresu zprvu vysokým lesním porostem, který se ale u vrchu Mořdířka sníží a umožní nám, i když jen omezené, pohledy do Studeného žlebu. Na významné křižovatce turistických tras Vlčák můžeme v nedalekém prameni doplnit pitnou vodu. Dále se vydáme po červeně značené hřebenové trase. Od Vlčáku to máme na nejvyšší horu Chřibů Brdo je dva kilometry. Z vrcholu spoře zalesněného kopce se nám otvírají pěkné rozhledy, většinou je tady ale větrno. Na Brdu si můžeme všimnout zbytků valového opevnění hradiska protáhlého tvaru haštalské lužické kultury z konce doby bronzové a starší doby železné. Valy na severovýchodní a jižní straně dosahují výšky až 2 metry. Pokračujeme na Malé Brdo po kamenité lesní cestě. Kolem cesty si můžeme všimnout zbytků nedostavěné dálnice ze Zlína do Brna, kterou začal stavět Jan Baťa v roce 1936. Tu a tam zkřížíme její náspy a zářezy, které ale už zarůstají stromy. V lese se ztrácí i betonový most po pravé straně. Značka nás však vede dál. Na turistické chatě Bunč na které jsme si předem dohodli nocleh, můžeme přespat. Dnes máme v nohách přibližně 21 kilometrů. Pro ty, kdo raději spí pod širákem, bych doporučil mýtinu pod Vylízanou skálou asi kilometr zpět na Brdo.
Z Bunče musíme kousek po asfaltové cestě, která vede do Kostelan. Přibližně po kilometru cesta zahýbá doleva, ale my pokračujeme dál rovně po červené značce až ke skalám zvaným Komínky. Tady sejdeme na zelenou značku a po ní scházíme kolem ostrého hřbetu, ze kterého vystupují Komínské skály, do Kudlovické doliny. Nacházíme se v přírodní rezervaci Komínky. Rostou zde vzácné druhy rostlin, takže nic netrháme. V Kudlovické dolině je další možnost přespání v rekreačním středisku nebo na louce před ním. My pokračujeme asi sto metrů po asfaltce směrem na Kudlovice a potom zabočíme prudce vlevo a vyšplháme prudký kopec k dalším skalám. Tentokrát je to Budačina opředená pověstmi o zbojnících. V malé jeskyni, rozšiřující se dovnitř, můžeme vyzkoušet, jak by se jim tu žilo. Na skále si můžeme všimnout pamětní desky věnované Antonínu Rozsypalovi, umučenému za 2. světové války v Mauthausenu. Od Budačiny vystoupíme po zelené na lesní cestu doprava a po sto metrech opět značka odbočuje z asfaltky doleva a prudkým sestupem vedle plotu lesní školky sejdeme na další asfaltku, která vede z Tabarek do Halenkovic. Abychom toho asfaltu neměli hodně, po kilometru zelená odbočuje do dalšího kopce a přes osadu Kržle se dostaneme k rozcestí U Mrazíka. Zelenou vyměníme za žlutou a kolem žlutavského kamenolomu míříme do Žlutavy. Ještě než do ní vejdeme, zastavíme se před kravínem a můžeme obdivovat nádherné rozhledy do údolí řeky Moravy. Jsou vidět Napajedla, Otrokovice i Zlín a na druhé straně Nová Dědina na protějším kopci a kaliště v údolí. Poté pokračujeme do Žlutavy. Na křižovatce u hospody se dáme doleva a kolem rodinných domků projdeme k hájence a fotbalovému hřišti. Pokud se dáte u hřiště doprava, dojdete na motokrosovou trať, odkud jsou opět nádherné výhledy na Otrokovice a Hostýnské vrchy s Hostýnem a Kelčským Javorníkem. Teď už nám jen zbývá sestoupit prudce dolů k řece Moravě, přejít po lávce a jsme na Bahňáku v Otrokovicích. U Společenského domu máme možnost použít MHD.

Zveřejnil: Bc. Martin Maňásek
Vytvořeno / změněno: 7.1.2015 / 7.1.2015

Líbí se?

57% |  43%

Obslužné odkazy

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Turistika

Zobrazit vyhledávací formulář »

Nejbližší akce

• OTROKOVICKÁ TVRZ – historie panského sídla ve světle starších i nových poznatků
    21.3.2024 17:00, v obřadní síni budovy č.1. Městského úřadu
    Klub přátel historie Města Otrokovice vás zve na přednášku s názvem Otrokovická tvrz – historie panského sídla ve světě starších i nových poznatků, kterou vás provede Petr Klokočka a Radim Vrla z NPÚ v Kroměříži. Přednáška bude obohacena i promítáním dobových snímků.
  • Jarní hobby závody
    23.3.2024
    Jezdecký klub Zlín pořádá v kryté hale hřebčince v Tlumačově "Jarní hobby závody".
  • JARNÍ HALOVÉ HOBBY ZÁVODY
    23.3.2024 9:00
    Zveme Vás na Jarní halové hobby závody, které se konají pod záštitou starostky města Otrokovice dne 23.3.2024 od 9:00 hodin v kryté hale Tlumačov.
  • DH SEBRAŇÁCI
    24.3.2024 14:00 - 18:00, velký sál
    Mladá dechová hudba Sebraňáci s kapelníkem Pavlem Daďou vznikla v roce 2019 v obci Roštění. Mezi muzikanty najdeme konzervatoristy či absolventy ZUŠ, věkový průměr členů je 18 let. Repertoár kapely tvoří převážně skladby známých moravských autorů.
  • OCENĚNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ
    26.3.2024
    Slavnostní ocenění nejlepších pedagogických a volnočasových pracovníků

Další akce

14. týden1234567

Další akce

Anketa

Těšíte se na letošní ročník Otrokovických letních slavností?

Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz

Celkem hlasovalo: 300

Noviny

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.