Otrokovice - Oficiální stránky města


Vyhledávání


Město Otrokovice - foto město přívětivé
K OBČANŮM
Město Otrokovice - foto město přívětivé
K OBČANŮM
Město Otrokovice - foto město přívětivé
K OBČANŮM
Město Otrokovice - foto město přívětivé
K OBČANŮM

Cesta: Titulní stránka > Město Otrokovice > Městský úřad


SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s.- POZOR NA FALEŠNÉ KOMINÍKY

Od roku 2011, kdy se každoroční kontrola spalinové cesty stala povinnou pro všechny majitele komína připojeného na funkční kotel nebo kamna, se setkáváme v poradnách SOS MaS, z. s. s dotazy ohledně výběru kominíka.
 

Odkazy


 
 

Spotřebitelé se na nás obracejí zejména ve chvíli, kdy je navštíví neznámý kominík bez objednávky, případně ve chvíli, kdy obdrží do schránky letáček s nabídkou těchto služeb.

Lidé mají obavy, aby nenarazili na falešného kominíka. Jejich obavy jsou v mnohém oprávněné. Napříč republikou byl totiž v posledních letech zaznamenán nárůst případů falešných kominíků či kominíků provádějících revize bez oprávnění.
Pokud by si spotřebitel objednal službu u někoho, kdo k tomu nemá patřičné oprávnění, mohlo by to pro něj mít dalekosáhlé důsledky, např. ve zvýšeném riziku požáru a následných problémech při jednání s pojišťovnou, která doklad o provedené kontrole neuzná.


Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. doporučuje si kominíka vždy zkontrolovat, tedy minimálně ověřit si jeho totožnost a živnostenské oprávnění (podle jména, dle OP a IČO si kominíka můžeme prověřit v živnostenském rejstříku na www.rzp.cz).

 

Pokud potřebujeme revizi komínu, musíme být ještě mnohem opatrnější. K provádění revizí je totiž oprávněna pouze osoba s osvědčením revizního technika.

Přesto, že tato úprava platí už čtvrtým rokem, ne všichni spotřebitelé se orientují v tom, jaké jsou jejich povinnosti, čehož můžou falešní kominíci zneužít.

Jaký je tedy rozdíl mezi revizí a kontrolou spalinové cesty?

Revize spalinových cest se provádí při stavbě komínu a následně pouze ve zvláštních případech, např. při změně druhu paliva připojeného spotřebiče paliv, před výměnou nebo novou instalací spotřebiče paliv, nebo při komínovém požáru…

Naproti tomu Kontrola spalinových cest je povinná jednou ročně a může ji provádět kominík s živnostenským listem v oboru Kominictví (nemusí to být tedy revizní technik!).

Čistění komína si můžeme udělat i sami, ovšem za předpokladu, že jsme k tomu dostatečně zruční a fyzicky zdatní, zkontroluje to po nás kominík při roční kontrole spalinových cest.


A jak se vyhnout případným problémům, když nás kominík, kterého neznáte, sám od sebe navštíví doma bez objednávky?
Takového člověka bychom si do domu rozhodně pouštět neměli, doporučuje Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, a to zejména seniorům.

Kominíka si sami vyberte a sami si jej objednejte! Poptejte se u sousedů a přátel na jejich zkušenosti a nechejte si seriózního kominíka doporučit od nich.

Dobrého kominíka Vám doporučí také v některá z dobrovolných profesních organizací, které sdružují osoby věnující se tomuto starému řemeslu např. Společenstvo kominíků ČR, nebo Zemské společenství mistrů kominických.
Kontakty naleznete na webových stránkách těchto organizací (www.zsmkcr.cz, www.skcr.cz).
Jen předložení členské kartičky kominíkem nemusí být dostatečné, v minulosti totiž docházelo i k falšování těchto průkazů.

 

Doporučujeme se s kominíkem, kterého jste si zvolili, předem domluvit na tom, jaké služby si od něj objednáváte a na ceně, kterou za smluvené služby zaplatíte. Přesto, že není úplně vhodné se řídit pouze cenou služby (nejlevnější totiž zpravidla neznamená nejkvalitnější), je dobré vědět, že ceny jsou smluvní, tj. nejsou pevně stanoveny a mohou se u jednotlivých kominíků lišit a to velmi výrazně.
Pozor! Velmi nízká cena může být jedním ze znaků, že není něco v pořádku.

 

Samozřejmě také služby kominíka je možné reklamovat, stejně jako jakoukoliv jinou službu, např. v případě, že zjistíte, že kamna po provedené službě netáhnou, jak by měly.

 


Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.

Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280

ostrava@sos-msk.cz

 

Marcela Reichelová, předsedkyně,                                                               ,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

 

 

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. je dobrovolnou, nezávislou, neziskovou a nepolitickou organizací sdružující členy na základě společného zájmu. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského a nově i Pardubického kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

 

 

Sídlo :

Střelniční 8, 702 00 OSTRAVA

Tel./fax : 596 111 252

E-mail: ostrava@sos-msk.cz

 
Zveřejnil: Bc. Martin Maňásek
Vytvořeno / změněno: 4.2.2015 / 4.2.2015

Líbí se?

 53% |  47%

Obslužné odkazy

 

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Odbory > OES > Aktuality_zu
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


Nepřehlédněte


Městská televize on-line

Přehrávač


Noviny


 
 

Hlavní nabídka sekce

Přeskočit nabídku

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

Zpět na začátek stránky

web & design , redakční systém