Otrokovice - Oficiální stránky města

Cesta: Titulní stránka

Velká výprava po zříceninách

Rozcestí Klapinov

Tato náročná trasa je nejvhodnější pro zdatné turisty, kteří mají rádi historii nebo se jim líbí zříceniny kdysi majestátných hradů.

Naše velké putování začínáme na autobusové nebo vlakové zastávce v Podhradní Lhotě. Zelená turisticky značená trasa nás vede kolem posledních domků a chatek do lesa.
Zanedlouho vystoupíme kolem skautského tábora na malý vršek, na němž kdysi stával hrad Zubříč, dnes tu zbylo jen pár obvodových zdí. Ze zřícenin se nám naskýtá průsekem v lese omezený výhled na nedaleké Rajnochovice. Zelená značka dále vede prudším stoupáním na další hrad Šaumburk. Po tomto hradu zbyly už jen valy a příkopy. Pokračujeme dále po zelené značce přes Černou bařinu (653 m), kolem Holubovy chaty na samotě v lese až na nejvyšší horu Hostýnských vrchů Kelčský Javorník (864,7 m). Na vrcholu je většinou větrno. Stojí tu televizní převaděč a stará ztrouchnivělá dřevěná rozhledna, na kterou nedoporučuji vylézat. Zelená značka končí na Jehelníku, kde má pomníček L. Jaroš popravený nacisty za spoluúčast na odboji v roce 1942. Napojíme se na žlutou značku doleva a přes sedlo Humenec stoupáme na Čerňavu. V polovině stoupání odbočuje pěšinka k dobře zachovalému bunkru partyzánů. Na Čerňavě narazíme na další pomníček, tentokrát partyzánského velitele kapitána I. Stepanova, který zde v dubnu 1945 zahynul. Na vrcholu se nachází přírodní rezervace, bukový les pralesovitého charakteru. Propleteme se nízkým porostem a vyjdeme na asfaltovou cestu, která nás dovede až do rekreačního střediska Na Tesáku. Zde je možné se občerstvit v restauraci nebo si odpočinout v dřevěném přístřešku. Přejdeme hlavní silnici vedoucí z Bystřice do Vsetína a na rozcestníku si vybereme zelenou značku, která vede přes prudkou stráň v zimě využívanou jako sjezdovka a pokračujeme k rozcestníku U tří kamenů. Jsou tady opravdu tři hraniční kameny oddělující území bývalých panství Kelč, Bystřice pod Hostýnem a Lukov. U nich je také pomníček studentky, která nedaleko odtud umrzla. Zelená značka nás po dalším kilometru dovede k dalšímu rozcestníku Klapinov, odkud jsou pěkné výhledy. Tady si uděláme malou odbočku a po červené turistické značce sestoupíme na rozvaliny hradu Obřany. Po stejné cestě opět vystoupíme zpět na Klapinov, dáme se doprava a po chvíli kolem studánky Antka Veverky doleva dolů přes vrchol Pardus (672 m) sestoupíme do Rusavy. Zde můžeme navštívit kolibu Čecher vyhlášenou místními specialitami. Červená značka poté opět stoupá ke Stiborovým boudám a odtud po modré dojdeme na hrad Křídlo. Z Křídla se dá sejít buď po žluté do Brusného, nebo po modré do Hlinska pod Hostýnem na autobus. My odolnější se vrátíme po modré k rozcestí Pod Lysinou, přejdeme po žluté krátkou spojovačkou opět na modrou značku. Přes vrcholy Chochol a Hrubá Malíková se dostaneme na zeleně značenou naučnou stezku Ondřejovsko. Kolem mufloní obory sestupujeme po lesní asfaltce směrem do Lukova. Vlevo nad námi v lese se vypíná nejzachovalejší a nejrozsáhlejší zřícenina v Hostýnských vrších, hrad Lukov. Stačí si vybrat jednu z mnoha pěšinek a po namáhavém výstupu staneme na Lukově. Kousek od hradu jsou skaliska Prádla s možností sportovního lezení. Po červené značce poté sestoupíme do obce Lukov na autobus.

Celková délka trasy je asi 38 km. Pokud se rozhodnete, že se na hrad Lukov vypravíte jindy a sestoupíte z Křídla do Hlinska, tak ujdete celkem 28 km.

Zveřejnil: Bc. Martin Maňásek
Vytvořeno / změněno: 7.1.2015 / 7.1.2015

Líbí se?

55% |  45%

Obslužné odkazy

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Turistika

Zobrazit vyhledávací formulář »

Nejbližší akce

• OTROKOVICKÁ TVRZ – historie panského sídla ve světle starších i nových poznatků
    21.3.2024 17:00, v obřadní síni budovy č.1. Městského úřadu
    Klub přátel historie Města Otrokovice vás zve na přednášku s názvem Otrokovická tvrz – historie panského sídla ve světě starších i nových poznatků, kterou vás provede Petr Klokočka a Radim Vrla z NPÚ v Kroměříži. Přednáška bude obohacena i promítáním dobových snímků.
  • Jarní hobby závody
    23.3.2024
    Jezdecký klub Zlín pořádá v kryté hale hřebčince v Tlumačově "Jarní hobby závody".
  • JARNÍ HALOVÉ HOBBY ZÁVODY
    23.3.2024 9:00
    Zveme Vás na Jarní halové hobby závody, které se konají pod záštitou starostky města Otrokovice dne 23.3.2024 od 9:00 hodin v kryté hale Tlumačov.
  • DH SEBRAŇÁCI
    24.3.2024 14:00 - 18:00, velký sál
    Mladá dechová hudba Sebraňáci s kapelníkem Pavlem Daďou vznikla v roce 2019 v obci Roštění. Mezi muzikanty najdeme konzervatoristy či absolventy ZUŠ, věkový průměr členů je 18 let. Repertoár kapely tvoří převážně skladby známých moravských autorů.
  • OCENĚNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ
    26.3.2024
    Slavnostní ocenění nejlepších pedagogických a volnočasových pracovníků

Další akce

14. týden1234567

Další akce

Anketa

Těšíte se na letošní ročník Otrokovických letních slavností?

Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz

Celkem hlasovalo: 296

Noviny

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.