Otrokovice - Oficiální stránky města


Vyhledávání


Město Otrokovice - foto místo s širokou
NABÍDKOU SLUŽEB
Město Otrokovice - foto místo s širokou
NABÍDKOU SLUŽEB
Město Otrokovice - foto místo s širokou
NABÍDKOU SLUŽEB
Město Otrokovice - foto místo s širokou
NABÍDKOU SLUŽEB

Cesta: Titulní stránka


Žádost o poskytnutí informace - průtahy v řízení ze strany úředníků (18/2020)

Datum podání žádosti: 23. 4. 2020

Datum poskytnutí informace: 6. 5. 2020
Předmětem žádosti bylo sdělit, jakým způsobem úřad postupuje v případě, že se úředníci dopouštějí průtahů v řízení a nepostupují v zákonných lhůtách.
 

 
 

Městský úřad Otrokovice je orgánem města Otrokovice, přičemž při své činnosti se řídí zejména zákonem č. 128/2000 Sb.  o obcích, ve znění pozdějších předpisů a dalšími zákony a souvisejícími právními předpisy.

Lhůty pro vydání rozhodnutí ve správním řízení upravuje zákon č. 500/2004 Sb. Správní řád v hlavě VI. §71:

Lhůty pro vydání rozhodnutí

(1) Správní orgán je povinen vydat rozhodnutí bez zbytečného odkladu.

(2) Vydáním rozhodnutí se rozumí

a) předání stejnopisu písemného vyhotovení rozhodnutí k doručení podle § 19, popřípadě jiný úkon k jeho doručení, provádí-li je správní orgán sám; na písemnosti nebo poštovní zásilce se tato skutečnost vyznačí slovy: "Vypraveno dne:",

b) ústní vyhlášení, pokud má účinky oznámení (§ 72 odst. 1),

c) vyvěšení veřejné vyhlášky, je-li doručováno podle § 25, nebo

d) poznamenání usnesení do spisu v případě, že se pouze poznamenává do spisu.

(3) Pokud nelze rozhodnutí vydat bezodkladně, je správní orgán povinen vydat rozhodnutí nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení, k nimž se připočítává doba

a) až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo místní šetření, je-li třeba někoho předvolat, někoho nechat předvést nebo doručovat veřejnou vyhláškou osobám, jimž se prokazatelně nedaří doručovat, nebo jde-li o zvlášť složitý případ,

b) nutná k provedení dožádání podle § 13 odst. 3, ke zpracování znaleckého posudku nebo k doručení písemnosti do ciziny.

(4) Po dobu nezbytnou k opatření údajů podle § 6 odst. 2 lhůty pro vydání rozhodnutí neběží.

(5) Nedodržení lhůt se nemůže dovolávat ten účastník, který je způsobil.

 

V rámci vykonávaných agend a lhůt jsme vázání při jejich výkonu řadou dalších zákonů např. jako silniční správní úřad podle zákona č. 13/1997 Sb.,  jako obecní živnostenský úřad podle zákona č 570/1991 Sb., zákonem č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, zákonem č. 250/2016 Sb. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, zákonem č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě, zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním úřadu…….

V postupu vůči úředníkům při řešení cituji z vaší žádosti „dopouštění se průtahů v řízení a nepostupování v zákonných lhůtách“ jsme vázáni a zákonem č. 262/2006 Sb., zákoníkem práce a zákonem č. 312/2002 Sb., zákon o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, kdy dle Hlavy III. § 16

(1) Úředník je povinen

a) dodržovat ústavní pořádek České republiky,

b) dodržovat právní předpisy vztahující se k práci jím vykonávané; dodržovat ostatní předpisy vztahující se k práci jím vykonávané, pokud s nimi byl řádně seznámen,

c) hájit při výkonu správních činností veřejný zájem,

d) plnit pokyny vedoucích úředníků, nejsou-li v rozporu s právními předpisy; má-li úředník za to, že vydaný pokyn je v rozporu s právními předpisy, je povinen to bezodkladně oznámit osobě, která mu pokyn vydala, a to písemně, nebo, hrozí-li nebezpečí z prodlení, ústně; poté je úředník povinen splnit daný pokyn pouze tehdy, dostane-li od vedoucího úřadu písemný příkaz tak učinit; úředník nesmí vykonat pokyn ani příkaz, pokud by se tím dopustil trestného činu, přestupku, popřípadě jiného správního deliktu, a tuto skutečnost je povinen bez zbytečného prodlení písemně oznámit vedoucímu úřadu,

e) prohlubovat si kvalifikaci v rozsahu stanoveném tímto zákonem,

f) jednat a rozhodovat nestranně bez ohledu na své přesvědčení a zdržet se při výkonu práce všeho, co by mohlo ohrozit důvěru v nestrannost rozhodování,

g) zdržet se jednání, jež by závažným způsobem narušilo důvěryhodnost územního samosprávného celku,

h) zdržet se jednání, které by mohlo vést ke střetu veřejného zájmu se zájmy osobními, zejména nezneužívat informací nabytých v souvislosti s výkonem zaměstnání ve prospěch vlastní nebo někoho jiného,

i) v souvislosti s výkonem zaměstnání nepřijímat dary nebo jiné výhody, s výjimkou darů nebo výhod poskytovaných územním samosprávným celkem, u něhož je zaměstnán, nebo na základě právních předpisů a kolektivních smluv,

j) v rozsahu stanoveném zvláštními právními předpisy zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které se dozvěděl při výkonu zaměstnání a v souvislosti s ním; to neplatí, pokud byl povinnosti mlčenlivosti zproštěn; povinnosti zachovávat mlčenlivost může úředníka zprostit vedoucí úřadu, jím pověřený vedoucí úředník nebo příslušný správní úřad podle zvláštních právních předpisů, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak,

k) poskytovat informace o činnosti územního samosprávného celku podle zvláštních právních předpisů v rozsahu, v jakém to vyplývá z jeho pracovního zařazení,

l) při ústním nebo písemném jednání s fyzickými nebo právnickými osobami sdělit své jméno, příjmení, úřad, ve kterém je zařazen k výkonu práce, zařazení v útvaru úřadu; územní samosprávný celek v organizačním řádu může stanovit, pro které funkce a činnosti lze nahradit toto označení uvedením identifikačního čísla úředníka,

m) oznámit územnímu samosprávnému celku, že nastaly skutečnosti, které odůvodňují převedení na jinou práci (§ 11) nebo odvolání z funkce (§ 12).

(2) Úředník je dále povinen

a) pracovat svědomitě a řádně podle svých sil, znalostí a schopností,

b) plně využívat pracovní doby a pracovních prostředků k vykonávání svěřených prací, plnit kvalitně, hospodárně a včas pracovní úkoly,

c) řádně hospodařit s prostředky svěřenými mu územním samosprávným celkem a střežit a ochraňovat jeho majetek před poškozením, ztrátou, zničením a zneužitím a nejednat v rozporu s oprávněnými zájmy územního samosprávného celku,

d) zachovávat pravidla slušnosti při úředním jednání a vůči ostatním zaměstnancům působícím ve veřejné správě.

 

Případné pochybení je řešeno v rámci kompetence vedoucího příslušeného odboru při jím prováděné kontrolní činnosti a při hodnocení zaměstnance. V minulých letech jsme na našem úřadu nemuseli řešit žádné zásadní pochybení úředníka v nedodržování zákonných lhůt. Jedno pochybení bylo v minulosti řešeno vytýkacím dopisem. K zásadnímu opakovanému nedodržování zákonných lhůt z důvodu způsobených na straně zaměstnance úřadu MěÚ Otrokovice nedochází a nebyl tedy důvod např. ke snížení osobního příplatku či výpovědi. Jako nástroj kvality v rámci srovnávání výkonnosti úřadu používáme nástroj Benchmarkingu, který nám umožňuje mimo naši standardní spisovou evidenci získávat srovnávací údaje agend zpracovávaných jinými úřady s MěÚ Otrokovice.

 
Žádost vyřizoval Městský úřad Otrokovice, oddělení kanceláře tajemníka.
Zveřejnil: Bc. Romana Pastuszková
Vytvořeno / změněno: 14.5.2020 / 14.5.2020

Líbí se?

 50% |  50%

Obslužné odkazy

 

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Nejbližší akce

 

Další akce

 

Kalendář akcí

 

<< Březen 2024 >>

týdenPoÚtStČtSoNe
9. týden26272829123
10. týden45678910
11. týden11121314151617
12. týden18192021222324
13. týden25262728293031
14. týden1234567

Další akce


Anketa

Těšíte se na letošní ročník Otrokovických letních slavností?

Konkrétní náměty a připomínky můžete zasílat na: jirankova@muotrokovice.cz

Celkem hlasovalo: 683


Noviny


 

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

Zpět na začátek stránky

web & design , redakční systém