Cesta: Titulní stránka > Město Otrokovice > Městské zpravodajství > Město v mobilu
Více než dva roky se partneři projektu
scházeli, aby řešili témata, které je spojují. „Přesto, že každé město či obec je něčím specifická a zabývá se jinými
tématy, jednu věc mají společnou – komunikaci s občany. Často se ale
potýkají ze strany občanů s nezájmem o oficiální informace. Stává se, že
lidé raději věří médiím a sociálním sítím, kde jsou data často zkreslena. Za
pomoci odborníků na témata komunikace ve veřejné správě všichni partneři
absolvovali tři intenzivní vícedenní workshopy, jak efektivně informace lidem
předávat a jak je do rozhodování o rozvoji obce více zapojit,“ uvedla
manažerka projektu Eva Matulová.
Na
základě získaných zkušeností obce postupně vytvořily komunikační plán pro dané
téma, který také realizovali. „V každém
městě či obci byl plán trochu jiný v závislosti na podmínkách, které mají.
Obvykle byla součástí komunikačního plánu veřejná setkání s občany či
dotazníková šetření. Do aktivit byly zapojeny také různé specifické cílové
skupiny jako například senioři, děti, osoby sociálně vyloučené nebo osoby se
zdravotním postižením,“ doplnila Eva Matulová.
V Otrokovicích
se hlavním tématem komunikovaným prostřednictvím projektu stalo řešení dopravy
na Baťově. Občané byli nejdříve osloveni prostřednictvím dotazníku distribuovaného
do všech schránek ve městě jako součást Otrokovických novin. Po zpracování
všech informací a jejich implementace do Plánu organizace dopravy na Baťově
následovalo veřejné setkání s občany, které se těšilo hojné účasti a
nabídlo bouřlivou, ale zároveň plodnou diskuzi. Všechny takto získané postřehy
od občanů budou i dále tvořit podklady pro řešení dopravní situace ve vytýčené
lokalitě.
Průběh
projektu v jednotlivých obcích byl shrnut v rámci konference, ve
které vystoupili všichni partneři projektu se svými příspěvky, a to včetně
zahraničního partnera z norského města Fredrikstad. Jeho návštěva byla
současně jednou z prvních aktivit celého projektu, protože nastavení
komunikace občanů s veřejným i soukromým sektorem je zde na vysoké úrovni
a jako samozřejmá součást všech aktivit s dopadem na dění ve městě.
Z Norska si tak účastníci přivezli mnoho zkušeností, které se pak snažili
realizovat v českém prostředí.
Cílem projektu
bylo zlepšení schopnosti veřejné správy reagovat na potřeby obyvatel prostřednictvím
zapojení veřejnosti do rozhodovacích procesů a zajištění rozvoje odborných
kompetencí zaměstnanců veřejné správy a volených zástupců v oblasti občanské
participace.
Tento
cíl byl podle výsledků dosažen. „Celý
projekt byl velmi inspirativní a přinesl nejen zkušenosti z praxe, ale i
řadu odborných zkušeností a dovedností, se kterými můžeme pracovat i nadále.
Naším dlouhodobým cílem je vytvořit prostředí města, ve kterém budou mít občané
kvalitní podmínky pro život a dostatek
informací o nabízených možnostech i aktuálním dění. Věřím, že tak dojde
k posílení sounáležitosti s místem, ve kterém lidé žijí, a zvýšení
zájmu podílet se na jeho chodu a rozvoji,“ uzavřela starostka města
Otrokovice Hana Večerková.
Projekt s registračním číslem GG-MGS1-003 je v plné výši
financován z Fondů Evropského hospodářského prostoru, do kterého přispívá
Norsko, Lichtenštejnsko a Island.
Město Otrokovice má v projektu roli žadatele a hlavního
realizátora, partnery projektu jsou norský Fredrikstad, dále pak obce a města
Halenkovice, Jeseník, Kopřivnice, Kurovice, Kutná Hora, Nová Dědina, Říčany,
Turnov, Uherský Brod, Valašské Meziříčí, Žlutava a Mikroregion Ivančicko.
Termín realizace 1.4.2022 – 30.4.2024
Rozpočet: 4 869 846 Kč
Další
informace:
tisková
mluvčí města Otrokovice
+420 723 606
758, +420 577 680 449
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.
web & design WEBHOUSE®, redakční systém vismo®