Otrokovice - Oficiální stránky města


Vyhledávání


Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI

Cesta: Titulní stránka > Město Otrokovice > Městské zpravodajství > Volby, referendum, sčítání


Cestující objevují výhodnost úhrady jízdného kartou ve vozidle

Počet jízdenek prodaných v automatech klesá, úhrady kartou ve vozidlech MHD naopak rostou. Takový je trend po zavedení nového elektronického odbavovacího systému v trolejbusech a autobusech od konce listopadu 2024. Cestující se s ním postupně sžívají a překonávají počáteční omyly.
eu mjmr
 

 
 

„Čísla po prvních dvou měsících provozu platebních terminálů ve vozidlech nám ukázala, že v důsledku využívání elektronické úhrady jízdného, a to jak našeho odbavovacího systému, tak též prostřednictvím celokrajské mobilní aplikace Fairtiq, se množství jízdenek prodávaných v automatech a na předprodejních místech snížilo asi o třetinu. Zásadním způsobem poklesl zájem cestujících rovněž o nákup jízdenek přímo u řidičů,“ informoval ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň. Výrazně klesají také počty prodaných SMS jízdenek.

Za měsíc leden činily tržby z bezhotovostního odbavení v trolejbusech a autobusech DSZO zhruba 1 milion korun. Prodej papírových jízdenek v automatech se naproti tomu v porovnání s loňským lednem o 1 milion korun snížil (přibližně ze 3 na 2 miliony korun). Setrvale asi 85 procent cestujících přitom využívá některou z dlouhodobých časových jízdenek.

Na nový systém bezhotovostních plateb jízdného ve vozidlech rychle přešli lidé, kteří jsou už zvyklí například nakupovat v eshopech a ti, kteří se s ním seznámili již dříve v některých jiných městech. „Ale pokud se někdo nechce učit nic nového, zůstává pro něj beze změny v platnosti i původní způsob odbavování pomocí papírových jízdenek koupených mimo vozidlo nebo i u řidiče. I nové odbavovací terminály mají v dolní části štěrbinu, ve které se papírové jízdenky označují,“ upozorňuje Josef Kocháň. Také u časového jízdného zůstávají vedle nově vytvořené možnosti nákupu přes eshop v platnosti tradiční papírové „kartičky“ s fotografií držitele a časovými kupony.

S pozitivním ohlasem seniorů se v loňském roce setkalo zavedení bezplatného cestování pro osoby starší 80 let. Hojně se využívají také seniorpasy od 65 let věku za 600 korun ročně, aniž by cestující musel mít ve Zlíně či Otrokovicích trvalé bydliště. Studenti do 26 let ze Zlína, Otrokovic a několika okolních smluvních obcí si mohou pořídit za stejnou cenu roční tzv. juniorpas. „Kupují si jej i studenti, kteří se vracejí domů jen na víkendy. Vyplatí se jim to,“ poznamenal ředitel DSZO.

Zajímavý dopad mělo zavedení nových tarifů a forem odbavování na platební disciplínu cestujících. „Přestože je počet cestujících i počet kontrolních akcí revizorů přibližně stejný, černých pasažérů proti předchozím letům mírně ubylo,“ prozradil vedoucí dopravního úseku DSZO Ondřej Vašulka.

„Sbíráme všechny podněty a praktické připomínky k zavedeným novinkám od uživatelů MHD a budeme mít snahu vycházet jim vstříc. Sami cestující využíváním jednotlivých platebních kanálů rozhodnou o tom, které budeme dále rozvíjet a které z nich případně pro malý zájem budou zralé v budoucnu i na zrušení,“ dodal Josef Kocháň.

 
Zveřejnil: Mgr. Lenka Vaculová
Vytvořeno / změněno: 13.2.2025 / 13.2.2025

Líbí se?

 49% |  51%

Obslužné odkazy

 

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Hlavní nabídka sekce

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

Zpět na začátek stránky

web & design , redakční systém