Otrokovice - Oficiální stránky města


Vyhledávání


Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI
Město Otrokovice - foto příjemné místo k
BYDLENÍ I PRÁCI

Cesta: Titulní stránka > Město Otrokovice > Městské zpravodajství > Aktuální zprávy


Trolejové vedení v Otrokovicích se prodlouží, zvýší se ekologičnost MHD

Téměř kilometrový úsek nového trolejového vedení přibude do konce dubna v Otrokovicích. Vytvoří se tak podmínky, aby mohly jezdit na lince č. 55 až na obratiště Štěrkoviště místo autobusů bateriové trolejbusy.
troleje
 

 
 

Někteří obyvatelé Otrokovic si již v minulých dnech všimli, že se v ulici Osvobození začaly připravovat patky pro usazení sloupů trolejového vedení. Hlavní práce se zde rozběhnou v měsíci únoru a potrvají až do dubna tohoto roku. Jejich výsledkem bude zbrusu nová dvoustopá trolejová dráha v délce asi 950 metrů. Trolejové vedení naváže na původní trasu, která za poštou odbočuje z ulice Osvobození do Havlíčkovy ulice k železniční stanici, a povede jako současná autobusová linka 55 ulicí Osvobození a navazující ulicí Komenského až do prostoru před tělocvičnou Jednoty Sokol. Tam prodloužené trolejové vedení skončí a tzv. parciální (bateriové) trolejbusy, které zde budou nasazovány ve zkušebním provozu přibližně od května, budou pokračovat v jízdě na baterie až na obratiště Štěrkoviště a zpět.

„Chceme tímto projektem pokračovat v ekologizaci provozu městské hromadné dopravy a nahrazovat tam, kde je to technicky možné a ekonomicky oprávněné, naftové spalovací motory bezemisní elektrickou trakcí. Cestující i obyvatelé přilehlých domů jistě ocení také výrazně nižší hlučnost trolejbusů v porovnání s autobusy,“ uvedl ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň.

DSZO už má za sebou pozitivní zkušenost s náhradou autobusového provozu bateriovými trolejbusy v oblasti Kostelce, Štípy a ZOO Lešná z roku 2019. Bateriové trolejbusy mohou být nasazovány na linky, které jsou zčásti vedeny mimo trakční vedení, ale dostatečná část takové linky je zatrolejovaná, aby se baterie vozidel stačily při jízdě pod trolejí dobít. Na rozdíl od čistých elektrobusů se parciální trolejbusy dobíjejí za jízdy a neztrácí se čas stáním vozu v dobíjecích stanicích.

Projekt prodloužení trolejového vedení v Otrokovicích připravuje DSZO již od roku 2019. Daří se jej uskutečnit díky získané dotaci z operačního programu Doprava. Vítězný dodavatel stavby, pražská a. s. Elektroline, postaví nové trolejové vedení za 10,7 milionu korun. Z toho dotace bude činit 8,140 milionu korun.

DSZO plánuje prodloužit ve vlastní režii zatrolejovaný úsek ještě o několik desítek metrů dál až po zastávku Nadjezd, aby bylo možno spouštět a nasazovat sběrače trolejbusů při stání až v této zastávce. Realizace tohoto záměru bude možná, jakmile silničáři dokončí nyní připravovanou stavební úpravu křižovatky ulic Komenského – Nadjezd.

Trolejové vedení v síti MHD ve Zlíně a Otrokovicích bylo dosud dlouhé (měřeno v jedné stopě) 63,3 kilometru. Výstavbou nového úseku v Otrokovicích se prodlouží o 1,9 kilometru na 65,2 km. Naposledy došlo k prodloužení trolejového vedení o 450 metrů při výstavbě obratiště Antonínova ve Zlíně v roce 2014, předtím vznikl nový zatrolejovaný úsek v roce 2000, když se prodloužila trasa trolejbusových linek na sídlišti Jižní Svahy ve Zlíně z původní konečné Česká na obratiště Kocanda.

V Otrokovicích se o zatrolejování autobusové linky 55 uvažovalo již před několika desítkami let a při rekonstrukci Komenského ulice zde byly již tehdy postaveny nosné sloupy pro trolejové vedení. DSZO je nyní od města odkupuje do svého majetku.

Pro obsluhu trolejbusových linek, jejichž části nejsou vybaveny trolejovým vedením (Kostelec, Štípa, Želechovice, Lužkovice, Příluky-Za Kapličkou, Prštné, Louky), má DSZO v současné době ve svém vozovém parku k dispozici 10 bateriových trolejbusů. Mimo Kostelec a Štípu zde bývají používány také trolejbusy s pomocným dieselagregátem. DSZO připravuje pro příští rok nákup dalších 4 bateriových trolejbusů s využitím dotace z Integrovaného regionálního operačního programu.

 

 

TISKOVÁ ZPRÁVA DSZO, s.r.o.

 

Další informace:

 

Vojtěch Cekota

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice, s. r. o.

komunikace s médii, public relations

press@dszo.cz

www.dszo.cz

 

Lenka Vaculová

tisková mluvčí města Otrokovice

+420 723 606 758, +420 577 680 449

vaculova@muotrokovice.cz

www.otrokovice.cz

 
Zveřejnil: Mgr. Lenka Vaculová
Vytvořeno / změněno: 24.1.2022 / 24.1.2022

Líbí se?

 52% |  48%

Obslužné odkazy

 

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Hlavní nabídka sekce

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

Zpět na začátek stránky

web & design , redakční systém

 

Tento web využívá cookies. Některé z nich mohou sloužit pro analytické účely.

O cookies